Činnost a způsob jednání komise jsou dány zákonem č. 254/2001 Sb., o vodách a vnitřními předpisy městského úřadu.
Povodňovou komisi obce zřizuje a členy povodňové komise jmenuje rada (zastupitelstvo) obce Otinoves. Funkci předsedy PK vykonává ze zákona starosta obce. Povodňová komise je složena se zástupců obce a organizací v obci, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi.
Komise se schází k projednání potřebných opatření podle povodňové situace, jakož i mimo období povodní ohrožujících její správní území, k projednání organizačních a jiných závažných otázek souvisejících se zabezpečováním ochrany před povodněmi. Komisi svolává a jednání řídí její předseda z vlastního podnětu, z podnětu některého z členů povodňové komise, na žádost povodňové komise ORP a kraje.
Sídlem komise je Obecní úřad Otinoves. Jednání se však může dle konkrétních okolností svolat i na jiné místo. (Povodňové komise)
Jednání komise se svolává alespoň 1x ročně, a to nejpozději do 30.11. běžného roku. Na těchto (mimopovodňových) jednáních se prověřují přípravná opatření, zejména:
•stav povodňového plánu správního obvodu obce,
•organizační a technická připravenost, včetně spojení,
•podněty k realizaci potřebných opatření v zájmu ochrany před povodněmi,
•vyhodnocení činnosti v uplynulém období.
V období povodně zahajuje komise činnost při dosažení 2. SPA
•přebírá informace od hlásného systému a předpovědní služby,
•vyhlašuje a odvolává 2. a 3. SPA,
•posuzuje účinnost přijatých opatření,
•koordinuje zabezpečovací a záchranné práce,
•vyžaduje další pomoc orgánů, právnických a fyzických osob,
•dokumentuje a dokladuje průběh povodně.
Soubor: Innost_a_jednani_povodove_komi.htm
17.1.2014, publikována: 17.1.2014