2. SPA – stav pohotovosti

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

[Úvodní stránka]  Organizační část > Činnost PK ORP při SPA >

2. SPA – stav pohotovosti

v obcích správního obvodu ORP Olomouc mimo území města.

Druhý stupeň povodňové aktivity (stav pohotovosti) je definován úrovní hladiny na vodočtu v Olomouci – Nových Sadech o výšce 390 cm a na vodočtu ve Velké Bystřici o výšce 200 cm.

Tento stupeň se vyhlašuje i v případě, že je předána informace předpovědní služby ČHMÚ o negativním vývoji, směřujícím k výraznému nárůstu hladiny toků. Druhý stupeň je také vyhlášen při negativním vývoji na přítocích. Pro činnost povodňové komise je dále využíván i pomocný profil na vodočtu v Hynkově.

V době vzniku povodňových událostí na katastru jednotlivých obcí správního obvodu, organizují činnost povodňové orgány obcí ve svých územních obvodech v souladu se svými povodňovými plány. O vyhlášení 2. SPA informují Povodňovou komisi ORP Olomouc. Na základě předané informace provedou pracovníci odboru ochrany zápis do povodňové knihy správního obvodu o vzniku a průběhu povodňové události.

V případě povodní velkého rozsahu a vyžádání pomoci o převzetí řízení činnosti v zaplavené oblasti Povodňovou komisí ORP Olomouc plní členové komise tyto úkoly:

předseda komise:

vyhlašuje cestou havarijní služby (dále jen HS) odboru ochrany stav povodňové situace – stav pohotovosti pro organizační jádro PK ORP,

řídí organizační jádro PK ORP, které pracuje od vyhlášení druhého stupně v režimu stálé služby na MMOl,

v případě nepříznivého vývoje situace svolává další členy PK ORP, případně vybrané pracovní skupiny krizového štábu MMOl (dále jen KŠ). PK ORP se schází v určené zasedací místnosti a jejím úkolem je řešení problémů spojených se vzniklou situací na území správního obvodu (klíč od zasedací místnosti je uložen u ostrahy objektu),

v případě nepříznivého vývoje situace kontaktuje a informuje o vzniklé situaci armádu ČR cestou KOPIS HZS.

místopředseda komise:

připravuje informaci pro občany o situaci,

zajišťuje kontakt s hasičským záchranným sborem,

informuje správce komunikací v případě zaplavení.

tajemník komise:

shromažďuje a zpracovává informace od jednotlivých povodňových komisí obcí cestou stálé služby odboru ochrany,

je kontaktní osobou zajišťující předávání zpráv dispečinku Povodí Moravy s.p., Povodí Odry s.p. a Povodňové komisi Olomouckého kraje,

provádí zápisy z jednání PK ORP a předkládá je předsedovi PK ORP k podpisu.

tajemník Magistrátu města Olomouce:

dle potřeby provádí organizaci činnosti osob pověřených dosažitelností (havarijní službou),

v případě negativního vývoje zajišťuje přípravu organizační struktury činnosti jednotlivých odborů dle Organizačního řádu města Olomouce pro mimořádné a krizové situace.

zástupce Policie ČR:

dle potřeby zabezpečuje součinnost pro přemístění vozů ze záplavové oblasti
na předem určené plochy,

zajišťuje řízení dopravy,

v případě nepříznivého vývoje spolupracuje při tvorbě systému zabezpečení přemístění vozidel, evakuace a ochrany majetku evakuovaných osob.

zástupce odboru ochrany v režimu stálé služby:

vede povodňovou knihu (eviduje přijaté a odeslané zprávy),

zajišťuje informace z ČHMÚ, dispečinku Povodí Moravy s. p. a Povodí Odry s.p.

sleduje vývoj situace a informuje členy PK ORP

provádí vyhodnocování údajů z měřících sond v majetku města Olomouce,

eviduje vodní stavy v profilech Moravičany, Hynkov, Velká Bystřice, Olomouc a dále na tocích v obcích v postižené oblasti.

zástupce odboru životního prostředí:

přijímá a vyhodnocuje informace od obcí a subjektů,

předává informace obcím níže po toku popřípadě a dalším obcím správního obvodu,

kontaktuje a informuje subjekty v záplavovém území, provozovatele malých vodních elektráren (MVE) a správce jezů

zástupce Povodí Moravy s.p. a Lesů České republiky s.p.:

informuje o vývoji situace na významných přítocích,

informuje o rozsahu a vývoji povodňové situace v rámci povodí.

Informuje o mimořádných manipulacích na vodních dílech

zástupce odboru školství:

v případě negativního vývoje zajišťuje přípravu evakuačních středisek,

kontaktuje odpovědné osoby za účelem zpřístupnění objektů (klíče, výstražný systém) a stanovuje požadavky na materiální dovybavení.

zástupce majetkoprávního odboru:

na základě požadavků odboru školství spolupracuje se správci skladů při zajištění přípravy skladů se záložním materiálem a dovybavení evakuačních středisek,

spolupracuje s pracovní skupinou zásobování a armádou,

shromažďuje údaje o škodách na majetku města.

zástupce Technických služeb města Olomouce a.s.:

organizuje plnění protipovodňových opatření směrem ke zlepšení odtokových poměrů (provádění zemních prací, plnění protipovodňových pytlů, výstavba protipovodňových zábran aj.),

kontaktuje dle potřeby subjekty vlastnící těžkou mechanizaci a přepravní techniku.

zástupce MORAVSKÉ VODÁRENSKÉ, a.s., se sídlem v Olomouci:

v případě negativního vývoje koordinuje s provozovateli veřejných vodovodů přípravu rezervních zdrojů pitné vody a její distribuci,

informuje PK ORP o vývoji v území ovlivňujícím prameniště.

zástupce Dopravního podniku města Olomouce a.s.:

informuje vedení dopravního podniku o vývoji situace tak, aby v případě nutnosti probíhala evakuace dle stanoveného režimu,

koordinuje součinnost s dalšími dopravci.

 

>1. SPA – stav bdělosti

>3. SPA – stav ohrožení


Organizační část > Činnost PK ORP při SPA > 2. SPA – stav pohotovosti

   | tisk | nahoru |

stránka c_cinnost_pk_2spa.htm aktualizována: 10.06.2023, publikována: 17.09.2024