<< Klikněte pro zobrazení obsahu >> INTERNÍ VERZE [Úvodní stránka] Organizační část > Činnost členů povodňové komise > Činnost PK při jednotlivých SPA |
Povodňová komise obce zahajuje činnost při 2. stupni povodňové aktivity.
Při 1. stupni povodňové aktivity je činnost zajišťována povodňovým orgánem obce, kterou většinou zajišťuje starosta obce.
nebo při přívalových srážkách a zvýšeném odtoku v korytech toků
povodňový orgán obce zajistí:
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu a na správce vodních toku.
•Prověření spojení na PK – Polom, Jindřichov a PK ORP Hranice
•Zjištění a sledování předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace
•Zahájení činnost hlídkové služby prostřednictvím určených členů JSDH
•Provádění evidenčních a dokumentačních prací
•Zápisy do povodňové knihy
nebo při rozlivech z vodního toku bez škod na majetku a ohrožení osob
předseda nebo místopředseda povodňové komise obce zajistí:
•Svolání povodňové komise
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu a na správce vodních toků.
•Prověření spojení na PK – Polom, Jindřichov a PK ORP Hranice a předávání hlášení o vývoji situace
•Zahájení činnosti hlásné služby
•Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace
•Zajištění hlídkové služby v kritických místech nebo v místech předpokládaných splachů z polí (v případě kritických přívalových dešťů) v pravidelných intervalech
•Kontrola nekapacitních lávek na vodních tocích zejména na Bělotínskem potoce a v Kunčicích na Račím potoce. Provádění odstraňování spláví.
•Provádění pravidelné kontroly naplňování poldrů
•Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí v obci (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky, SMS, nebo osobně).
•Uvedení sil a prostředků k zabezpečovacím a záchranným pracím do stavu pohotovosti a Nasazení sil a prostředků dle konkrétní situace. Vyžádání pomoci u právnických a fyzických osob. Vyžádání pomoci u KOPIS HZS.
•Provádění dokumentačních prací. Zapisování do povodňové knihy (zápisy informací, došlých a odchozích telefonátů,a rozhodnutí PK, provedených opatření).
nebo při masivním rozlivu z koryt vodních toků, kdy dochází k poškození nemovitostí a ohrožení lidských životů
předseda nebo místopředseda povodňové komise obce zajistí:
•Trvalou službu povodňové komise
•Prověření spojení na předpovědní a hlásnou službu a na správce vodních toků.
•Prověření spojení na PK – Polom, Jindřichov a PK ORP Hranice a předávání hlášení o vývoji stavu
•Zjištění předpokládaného vývoje hydrometeorologické situace
•Vydávání varovných zpráv a informování občanů a vlastníků nemovitostí ve správním území obce (veřejným rozhlasem, kriticky ohroženým nemovitostem telefonicky, SMS nebo osobně).
•Intenzivní činnost hlídkové služby a zajišťování odstraňování příčin rozlivu za použité pytlování, mobilního hrazení a dalších technických prostředků
•Pokračování v zabezpečovacích, případně záchranných pracích
•Sledování technického stavu všech hrází vodních děl z hlediska možné eroze při přelivu vody přes korunu hráze
•Prověřování odtoku z poldrů. Sledování nekapacitních propustků na odtoku z Poldru Úval a Poldru pod Stráží, kde by vlivem vzdutí mohlo dojít k zatopení přilehlých nemovitostí
•Příprava osob na evakuaci z ohrožených nemovitostí
•Nařízení evakuace včetně informování občanů o místech shromáždění a místě přijímacího střediska. Případné vyžádání pomoci u KOPIS HZS.
•Aktivace evakuačních prostor v případě nařízené evakuace nebo v případě negativní srážkové prognózy. Zajištění prostředků pro nouzové ubytování a stravování pro evakuované osoby.
•Zajištění přepravy evakuovaných osob
•Provádění dokumentačních prací. Zapisování do povodňové knihy (zápisy informací, příchozích a odchozích telefonátů, rozhodnutí PK, provedených opatřeních).
Při vyhlášení 2. a 3. SPA informuje povodňová komise obce o vývoji povodňové situace prostřednictvím obecního bezdrátového rozhlasu, hlídkové služby (pomocí megafonu) a mobilních telefonů.
Soubor: c_vyhlasovani.htm
stránka aktualizována: 21.03.19, publikována: 31.07.19